روش هاي افزايش اعتماد به نفس براي دستيابي به موفقيت

سلام دوست من .اميدوارم عالي باشي

امير شهابي کيا هستم . اين مقاله رو در مورد اعتماد به نفس حتما تا آخر بخون

داشتن اعتماد به نفس براي افرادي که به دنبال کسب موفقيت در هر کار و فعاليتي هستند، التزامي است.

از اين رو وجه اشتراک همه افراد موفق، داشتن اين ويژگي است. با توجه به اهميت اين موضوع، مقاله پيش رو به بررسي روش هاي افزايش اعتماد به نفس اختصاص داده شده است.    

***

مقدمه  

اعتماد به نفس و خودباوري و تقويت آن يکي از مهم ترين گام هاي دستيابي به موفقيت است. ايده مد نظر براي آغاز هر فعاليت و در وهله اول بايستي در ذهن آفريننده مورد قبول واقع شود. طبيعتا ايده اي که در ذهن آفريننده باور نشود، در ذهن ساير افراد نيز مقبوليت ندارد. به همين دليل نبايد به سادگي از کنار ايمان به ايده و اعتماد به تصميم گيري ها عبور کرد. يک فرد موفق هر گونه شک و ترديد به توانايي هاي خود را کنار گذاشته و موانع پيش رو را يکي پس از ديگري مرتفع مي کند.    

***

روش هاي افزايش اعتماد به نفس

تعريف کردن از خود  

موفقيت هاي قبلي را را دائما در ذهن خود مرور کرده و يا يادداشت کنيد. مقابل آيينه ايستاده و از توانايي ها و شاخصه هاي مثبت رفتاري و اخلاقي خود را تعريف کنيد. اين کار تاثير بسزايي در افزايش اعتماد به نفس دارد. البته اين نکته را بايد متذکر شد که نبايد براي شمردن و ارزيابي ويژگي هاي مثبت خود بزرگنمايي کرده و از مسير انصاف خارج شويد. تعريف کردن غيرمنصفانه و فراتر از حدتوانايي از شخصيت، فرد را دچار تکبر و خود بزرگ بيني کرده و نتيجه عکس حاصل مي شود.   

از بين بردن نقاط ضعف  

در کنار ارزيابي ويژگي هاي مثبت، نبايد از نقاط ضعف غافل شد. اين موارد نيز بايد يادداشت شده و راهي براي از بين بردن يا به حداقل رساندن آنها پيدا شود.  

داشتن قدرت نه گفتن”   

افراد داراي اعتما به نفس بالا، توانايي فوق العاده اي در گفتن کلمه نه” دارند. اين افراد به محض مقابله با مسائلي که خلاف ميل آنها است، از کلمه نه استفاده مي کنند. در بسياري از موارد، نداشتن اين مهارت، کسب و کار را دچار آسيب و حتي نابودي کرده است. بنابراين اگر در اين زمينه دچار ضعف هستيد، همين حالا دست به کار شده و تقويت آن را با موارد جزئي و پيش پا افتاده شروع کنيد. البته لازم است در کنار مهارت نه گفتن”، نه شنيدن” خود را نيز تقويت کنيد.    

 

ثبت کوچک ترين پيروزي ها  

در مسير دست يابي به هدف خود، پيروزي هايي هر چند کوچک را يادداشت کرده و خود را بابت آن تشويق کنيد. تاثير اين کار بر افزايش اعتماد به نفس به صورت علمي نيز به اثبات رسيده است. حس خوب دستيابي به موفقيت، موجب شکل گيري گيرنده هاي جديد آندروژني در مغز مي شود. در نتيجه تاثيرگذاري هورمون توستسترون و در نتيجه انگيزه فرد بيشتر مي شود. موفقيت هاي کوچک و پي در پي، حس اعتماد به نفس طولاني مدت را به همراه دارد.    

استفاده از جملات مثبت  

يکي از روش هاي افزايش اعتماد به نفس استفاده از جملات مثبت و دور کردن انرژي منفي از فضاي پيرامون خود است. روز خود را با يک جمله انگيزشي آغاز کرده و به پايان برسانيد.    

تنظيم حرکات و شيوه رفتار 

افراد داراي اعتماد به نفس بالا، پرانرژي و محکم قدم برداشته و راه مي روند. طرز صحبت کردن، خنديدن، معاشرت، دست دادن، نگاه کردن، لباس پوشيدن نيز اهميت بالايي داشته و بايد مورد توجه قرار گيرند.   

روبرو شدن با ترس   

فرار از ترس فايده اي نداشته و نمي تواند به موفقيت کمک کند. بهتر است به جاي فرار با آن روبرو شده و راه حلي براي عبور از آن پيدا کنيد. از بين بردن ترس و مقابله با آن، تاثير فوق العاده اي در افزايش اعتماد به نفس دارد.    

آموزش و تمرين   

بسياري از افراد معتقدند که ويژگي هاي منفي ذاتي است و از کودکي در فرد وجود دارد. به همين دليل تلاشي براي تغيير خود انجام نمي دهند. اين تفکر کاملا اشتباه است و هر کاري با تمرين و آموزش قابل دگرگوني است.    

تقويت روابط اجتماعي  

حضور در جامعه و فعاليت هاي گروهي، موجب تقويت رابطه با ديگران مي شود. به عنوان مثال مي توانيد زماني از روز را به حضور در باشگاه هاي ورزشي اختصاص دهيد.

از مخالفت ديگران نترسيد   

مخالفت ديگران با فعاليت هاي شما به معناي اشتباه بودن مسير انتخابي نيست. قدرت شنيدن نقد ديگران را داشته باشيد و آن را به شکل کامل ارزيابي کنيد. در صورت عدم پذيرش نقد اطرافيان، بدون هيچ گونه ترس از مخالفت ها، کار خود را پيش ببريد.   

به سلامت جسماني خود اهميت دهيد  

يکي از قطعات پازل افزايش اعتماد به نفس، داشتن سلامت جسماني است. اين کار با ورزش کردن منظم و تغذيه کافي حاصل مي شود. بنابراين همين حالا دست به کار شده و يک برنامه کامل براي تغذيه و ورزش خود تهيه کنيد.   

 

 

 


دانلود رایگان افزايش ,کنيد ,     ,موفقيت ,کرده ,افراد ,افزايش اعتماد ,دارد      ,مخالفت ديگران ,سلامت جسماني ,همين حالا منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

تخفیف ویژه موزیک خفن دانلود مقاله، دانلود کتاب، دانلود رایگان کتاب مد و فشن روز دنیا سریال نقی Tgg فروش تجهیزات غیرمخرب جوش وبازرسی فروشگاه بیلیارد کده 09128480393 تازه یاب مطالب تفریحی